Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2014 18:30 - "А имаше да се гледа много, защото Родопа е велика планина, та има голямо сърце."
Автор: pitwasilew Категория: Туризъм
Прочетен: 2635 Коментари: 2 Гласове:

Последна промяна: 24.08.2017 10:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
"Няма човек, който да обгърне Родопа с един поглед. Няма връх, на който да се изкачиш, та да я познаеш с един поглед.Трябва да я извървиш и да я изстрадаш, та после да я събереш в сърцето си и да я погледнеш – ала трябва да имаш сърце на орел. Не можеш да видиш Родопа с очите си , трябва да я видиш със сърцето си. Със затворени очи, в себе си." Време разделно

В събота, 22 ноември, се натоварихме на колите и тръгнахме от Кичук Париж, Пловидв. Бяхме група от 14 човека и се отправихме към село Орехово-нашата начална и крайна точка от планувания преход за почивните дни.
image село Орехово
Денят беше слънчев...нито облак в небето. Случи се така, че уцелихме страхотно време за туризъм! image

Започнахме да набираме височина и снега.....някак си ни изненада. Не очаквахме 30 сантиметрова снежна покривка..... : )

....и много паднали дървета в гората и в частност по пътеката, които трябваше да заобикаляме, пропълзяваме, прескачаме. Забавихме се доста. С около час....,

...но всичките усилия си заслужаваха!......

....и на хижа Персенк разбрахме това! : ) Бяхме удоволетворени!
Там, на хижа Персенк, отпочиваше друга голяма група от Пловидв. Самата хижа в момента не работеше, защото в резултат на снега е паднал стълб, който захранва хижата с ток. Имаше в една от пристройките 3ма дървосекачи само. Обядвахме,  отпочинахме за кратко и нарамихме раниците. Нашата група тръгна първа по римския път към хижа Скалните мостове. Не след дълго обаче двете групи се сляхме. Бавничко вървяхме, защото по пътеката имаше много паднали дървета, замръзнали потоци....

....от билото се откриха и хубави панорами към връх Модър...

...към Фотиново, Баташки снежник....

Някъде около 17:30 часа пристигнахме и се настанихме в хижа Скалните мостове. Нощта беше студена. Беше новолуние и звездите бяха обсипали свода небесен. Виждаше се Млечния път. На сутринта хижаря ни разказа, че на 20 октомври е валял тежък сняг, който е повалил гората. Тогава паднал 60см сняг. Сега, снега е около 30см, част от пътищата са разчистени от падналите дървета, които постоянно се извозват. Пътят към хижа Кабата е разчистен. Натам поехме сутринта и там пристигнахме за обяд.

Неделята беше мъглива. Не излезе вятър през деня. На хижа Кабата ни посрещнаха много топло с много хубав чай, който е смес от 8 билки. Около 12:30 заслизахме към с.Орехово.

В късния следобед слязохме в селото, качихме се на колите и обратно към Пловидв! Удоволетворени! : )

Гласувай:

1. tota - Боже, колко много красота!
24.11.2014 22:59
Поздрави!
цитирай
2. pitwasilew - Много е красиво там! Поздрави и от ...
25.11.2014 06:24
Много е красиво там! Поздрави и от мен!