Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2017 13:07 - с.Кърнаре - заслон "Орлово гнездо". Фотопътепис из Стара планина.
Автор: pitwasilew Категория: Туризъм
Прочетен: 5941 Коментари: 8 Гласове:

Последна промяна: 24.08.2017 10:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Очаквах този преход в Стара планина, така както дежурният, нощна смяна, очаква изгрева и дневната смяна. Казват, че само веднъж слънцето не изгрява. В преносен и буквален смисъл. Необходима е сляпа вяра в първия случай и малко разум във втория. И така, около 8 часа сутринта в събота заминаваме от Пловдив за село Кърнаре - изходен пункт на този преход. Оставихме колите до Кърнарското ханче и от там поехме по пътеката към билото. Първоначално пътеката минава успоредно на планината като постепенно почва да изкачва.

Както се вижда в ниските части няма много сняг. Според прлогнози започна да вали дъж. Постепенно пътеката ставаше все по стръмна и по нея имаше все повече навалял мек и пухкав сняг. image

На около 850м дъждеца започна да се обръща на сняг. На поляната Галибега вече си заваля сериозно.

След около 2 часа и 30 минути достигаме края на Галибега(Късия чамлък) и хижа "Пешова мъща". Там се срещаме с друга група от Пловдив. Познаваме се, радваме се, поздравяваме се, разприказваме се, хапваме, пийваме....веселим се. Там е и групата от Хасково, която тръгна заедно с нас от Кърнарското ханче.

След кратка почивка, групите продължаваме към билото на Стара планина. Ние достигаме билото и от там тръгваме на запад към заслона Орлово гнездо.

Малко преди заслона ставаме свидетели на това как два орела кръжат около едни скали, единият от тях се спуска, хваща нещо дребно, претъркулва се на земята и отново полита. Не случайно тук е връх Карталкая(1532мнв).

След около още 2 часа достигаме и до заслона.

Посрещат ни с добре дошли.

Водата е замръзнала на заслона. Въпреки опитите на хижаря тръбите не можаха да се размразят. На пролет водата може и да потече отново. В трапезарията се постопли след като камината се разгоря. Така, че всичко беше страхотно.

Сутринта на следващия ден е малко мъглива. Температурата е около 0-та. Докато се подготвяме за път, някъде около 10 часа, е изгрева.

Изпращат ни с пожелание пак да се върнем.

Гледката от хижата е една от най-хубавите. На изток се виждат върховете Добрила, Купена, Жълтец и Ботев...

...в далечината на югозапад се откриват върховете на Рила...

...на юг се открива Средна Стара планина...

...на запад се виждат връх Вежен и Юмрука....

...полека лека и заслона остава зад нас.

По билото нямаме проблеми със снега, защото вятъра го отвява. Решаваме да се върнем към "Пешова мъка" като подсечем билото от дясно по посока на изток като пътеката прави един голям завой. На места има повечко сняг, но се справяме лесно.

Връщаме се до разклона за хижа Дерменка и спускаме до "Пешова мъка" и през цялото време панорамите на бялата пустиня не спират да удивляват!

Отново достигаме "Пешова мъка". Този път е слънчево и топло.

.......зарибявкенс....
Навръщане от местността "Късия чамлък" се прехвърляме на съседното ребро за да хванем пътеката, която започва малко по-надолу след "Пешова мъка". Тя не е маркирана. Малко я объркахме с едно дере, но GPS-а помогна. Тя е много подходяща за спускане и излиза точно на Кърнарското ханче.

Получи се страхотен зимен преход. Той подобаващо завърши на шкембе и бира.
Сега, на къде и кога, все още не зная.

Гласувай:

Следващ постинг
Предишен постинг

1. troia - Ами
16.01.2017 17:47
аз малко ви завидях:) Много е красиво, спокойно и бяло. Страхотно сте си изкарали!
Само "зарибявкенс"не разбрах какво означава.
Поздрави! Пожелавам ти още много пътешествия!
цитирай
2. rosiela - Прекрасни снимки!
16.01.2017 18:00
От нашата уникална България!
3. pitwasilew - Ами
16.01.2017 18:39
troia, "зарибявкенс" идва от "зарибявам", "увличам се". Нещо такова. Не съм вещ в тия неща. Все едно снимаш наред всякакви неща, включително и рисунките, които студът рисува по стъклата. Прехода беше лек и приятен. Имаше неща, които поддържаха вниманието като дъжд, сняг, вятър, студ, но те не бяха в излишък.

Истина е rosiela, хубава ни е страната и трябва да си я пазим чиста, да си я обикаляме и да си я опознаваме.
цитирай
4. wonder - Страхотни снимки! Особено синь...
16.01.2017 19:02
Страхотни снимки! Особено синьо-белите, излъчващи кристална чистота, яснота и красота.
С котки ли се катерихте или само с апрески? То е на около 500 м надморска височина по спомени, но трасето си е зимно все пак.
Благодаря за хубавата разходка!
цитирай
5. nadzambunata - Ехоооооо, Планинарски поздрав от Предалпите!
16.01.2017 19:43
В Австрия хижите затварят началото на октомври и отварят чак напролет. Хвала на наште хижари, винаги има кой да те приеме!
Иначе гледам и временце сте имали готино. Хубавило!
6. pitwasilew - wonder,
16.01.2017 21:46
снегът беше пухкав и нямаше нужда от котки или снегоходки. Само на места се затъваше. Иначе то на билото е около 1560 метра надморска височина и там вятъра отвява снега. Имаше една групичка от София, които бяха със ски и снегоходки и още една група от Пловдив, които бяха със снегоходки само.

nadzambunata,

ЕХО!! ХА ХА! Ами ние предварително се обдихме на Наско, хижаря на заслона и той каза, че ще се качи за да затопли хижата в петък. Парното беше замръзнало и въпреки усилията не успя да го размрази. Но камината, виното, ракията, ягермайстера и добрата дума, допринесоха за топлината. Нямаше проблеми. От Хасково също се бяха обадили 4 човека, които също ги приеха. Ние като отидохме на заслона около 15 часа имаше и една група от София, които преминаваха само от Беклемето към хижа Дерменка. Наско посрещаше и изпращаше всеки на прага, така, че няма проблеми.
цитирай
7. nadzambunata - А така, давайте напреде и нагоре!
17.01.2017 12:21
Планинарите се надушваме! Тук обаче насладата свършва, като стигнеш хижата, щото всеки си сяда в неговото кюше. Само по-старите Планинари са разговорливи и отворени, а повечето млади ходят от ей-така - за гъзария. Мноооого ви здраве на всички!
цитирай
8. pitwasilew - Няма проблеми!
17.01.2017 17:15
и вечерите добре си прекаваме. Този път седнахме около 15 и 30 и така до 23 часа. Имаше музика, микрофони...добре се получи и другата част. Друг път научавам по някоя и друга народна хорова стъпка и така. Както казват по-старите планинари:"Ей тва е живота...". Гъзарията пък така лъсва в планината, че чак мирише!! Живи и здрави!
цитирай
9. lubara - Яко! Поздрави!